Home Doe mee Vrijwilliger Maatschappelijke Diensttijd (MDT)

Maatschappelijke Diensttijd (MDT)

Maatschappelijke Diensttijd is een initiatief van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW), tot stand gekomen in samenwerking met jongeren, maatschappelijke organisaties, scholen, gemeenten en andere ministeries. Binnen MDT kiezen jongeren in de leeftijd van 12 tot 30 jaar ervoor om hun talenten te ontwikkelen, nieuwe mensen te ontmoeten buiten hun eigen leefwereld en tegelijkertijd bij te dragen aan het welzijn van anderen en de samenleving als geheel.

Jonger dan 30 jaar

Word IMCoach, ontvang bovenop een zeer leerzame tijd een Bol.com cadeaubon van €100 en een Europass certificaat (Europees erkend).

IMCoach

MDT-project IMCoach

IMC Weekendschool is één van de duizenden organisaties die onderdeel zijn van het MDT-netwerk met het project IMCoach in samenwerking met CINOP, ECHT Onderwijs en Reclame Maken Voor Jezelf.

Naast het vrijwilligerswerk voor onze stichting, waarmee ze bijdragen aan de maatschappij, krijgen onze IMCoaches ruimte voor het ontdekken en ontwikkelen van hun talenten en vaardigheden. Hierin staan de betekenisvolle ontmoetingen met onze leerlingen, gastdocenten en collega’s centraal.

• Voor jongeren tussen de 12 en 30 jaar.
  • Wordt uitgevoerd in de vrije tijd, stage of tijdens een tussenjaar.
  • Het traject beslaat minimaal 80 uur en kan flexibel worden ingepland.
  • Deelname is volledig kosteloos.
  • Na voltooiing ontvangen deelnemers een een Bol.com cadeaubon van €100, Europass-certificaat en een MDT-certificaat, wat een waardevolle toevoeging is aan hun CV.
  • Deelnemers krijgen training, begeleiding en coaching.

Het verhaal van IMCoach Latisha Boor

Magische momenten

Verhalen van leerlingen, alumni, (gast)docenten, partners en vrijwilligers