Bovenbouwprogramma 2024-2025

Wil jij jouw talenten ontdekken, nieuwe skills ontwikkelen en een top studiekeuze maken? Schrijf je in voor het Bovenbouwprogramma en boost je zelfvertrouwen en zelfinzicht! Bij ons krijg je de kans om jezelf te laten zien, met toffe workshops, persoonlijke begeleiding en een groep gemotiveerde medestudenten. Ontdek wat jij allemaal kunt en werk aan een succesvolle toekomst.

26 juli 2024

Doelgroep

Scholier

Landelijk

Door heel Nederland

Aanmelden voor

15 augustus 2024

Candice Lepelblad Programma medewerker 0652850880 E-mail

Wat kan je verwachten?

Het Bovenbouwprogramma brengt jou in contact met bijzondere mensen, bedrijven en plekken uit verschillende sectoren van de samenleving. Je krijgt een inkijk in de wereld van verschillende vakgebieden en krijgt hiermee de kans te ontdekken wat jij interessant vindt en wat bij jou past. Daarnaast bouw jij aan een netwerk waar je jouw hele leven van kan profiteren. - Vergroot je netwerk - Kijk achter de schermen van bedrijven - Ga aan de slag met een eigen mentor uit het bedrijfsleven - Ontwikkelt verschillende skills

“Dit programma opent een hele nieuwe wereld vol kansen.”

Sali Toure Alumna en ex-deelnemer

Wat ga je doen?

Met toptrainers ga je aan de slag met verschillende vaardigheden, maar naast het groepsprogramma volg je ook een individueel coachingstraject met een mentor om persoonlijke doelen te stellen. Zo vergroot je jouw zelfvertrouwen en zelfinzicht en maak je een gemotiveerde (studie)keuze voor je toekomst.

• Kick-off dag
  • 4 workshops (fysiek en online)
  • 5 experience dagen
  • 3 huiswerkopdrachten
  • Individueel coachingstraject (fysiek en online)
  • Diplomering

Belangrijke data

Van september 2024 tot juni 2025 volg je elke drie weken een dagdeel aan workshops of experience-dagen, met tussendoor mentorafspraken.

Locatie

In ruim 10 maanden tijd nemen we jou mee op een ontdekkingsreis dat start met een waanzinnige kick-off dag. De overige experience dagen en workshops zijn steeds op wisselende landelijke locaties. Het coachingstraject zal zowel fysiek als online plaatsvinden. Wij proberen te zorgen voor een goeie match met een mentor bij jou in de buurt.

Voor wie

Voor gemotiveerde en ambitieuze alumni in hun pre- of eindexamen zitten en graag een boost willen geven aan hun (school)carrière en persoonlijke ontwikkeling.

Disclaimer

Deelname is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.
Een groot deel van de activiteiten zijn verplicht en vinden buiten schooltijd plaats. De 5 experience dagen vinden door de weeks plaats en hiervoor krijg je via onze verlofbrieven vrij van school. Bij uitzondering kan je je natuurlijk een keer afmelden. Na het volgen van dit programma ontvang je een welverdiende certificering van het Bovenbouwprogramma. Na het Bovenbouwprogramma zet jij je het volgende schooljaar in als rolmodel voor de volgende lichting van de opleiding.

Vragen? Neem contact op.

Candice Lepelblad Programma medewerker 0652850880 E-mail

26 juli 2024

Doelgroep

Scholier

Landelijk

Door heel Nederland

Aanmelden voor

15 augustus 2024

• Wie mogen er allemaal deelnemen aan activiteiten?

Je mag meedoen aan onze activiteiten als je oud-leerling bent en je diploma hebt behaald.

Krijg ik reiskostenvergoeding als ik naar een activiteit ga?

Via jouw locatie kun je een NS Business Card lenen die je kunt gebruiken om naar de activiteit te reizen. Deze lever je na de terugreis weer in. Lukt het niet om de kaart te lenen? Dan kun je je reiskosten declareren via het declaratieformulier.

Moet ik zelf mijn lunch meenemen voor tijdens de activiteit?

Of jij je eigen lunch mee moet nemen naar een activiteit verschilt per activiteit. Dit wordt van tevoren altijd gecommuniceerd met jou. Als wij de lunch verzorgen, houden we (zoveel mogelijk) rekening met dieetwensen (allergieën, halal, vegetarisch etc.), laat het onze contactpersoon dus vooral weten als jij specifieke dieetwensen hebt.

Mag ik iemand meenemen naar de activiteiten?

Activiteiten zijn in principe alleen bedoeld voor oud-leerlingen. Wil jij graag een keer een vriend(in)/nicht/neef die niet oud-leerling is meenemen naar een activiteit? Vraag van tevoren dan even aan de genoemde contactpersoon of dit mogelijk is.