Home Nieuws

Nieuws - Alumni, Basisschool, Nieuwkomersschool, Weekendschool

Aanscherping strategie leidt tot afscheid nieuwkomersscholen

In de afgelopen jaren is de IMC Weekendschool organisatie sterk gegroeid. Om onze organisatie krachtig en effectief te houden, en om onze ambities als onderwijsvernieuwers te kunnen verwezenlijken, hebben we besloten dat IMC Weekendschool zich vanaf volgend schooljaar weer uitsluitend richt op de kwaliteit van het weekendschoolonderwijs (inclusief alumniprogramma), en op de verspreiding daarvan in het reguliere onderwijssysteem.

Magische momenten - Groningen - Basisschool, Nieuwkomersschool, Weekendschool

Een diploma voor ruim 1.300 leerlingen: ‘Jullie zijn gewoon top.’

In de afgelopen weken ontvingen meer dan 1.300 leerlingen van 62 locaties verspreid over Nederland hun diploma. Dit bijzondere moment markeert het einde van een expeditie vol inspiratie, groei en samenwerking. De vers gediplomeerden van de weekendscholen zijn van harte uitgenodigd actief te worden in ons alumninetwerk, om zich te blijven ontwikkelen en om zich op hun beurt te zetten voor IMC Weekendschool. Zoals de alumni vaak zeggen: 'Now It Begins.’ Met de diploma-uitreikingen op de weekendscholen, basisscholen en nieuwkomersscholen, vierden we de inzet en de toewijding van onze leerlingen én de betrokkenheid van het netwerk om hen heen.

Magische momenten - Alumni

Waar partners & alumni elkaar ontmoeten: ‘Samen verbreden we onze Horizon’

Op vrijdag 31 mei verzamelden alumni en partners van IMC Weekendschool zich in Tivoli Vredenburg voor Horizon 2024. Een feestelijke dag in het teken van verbinden, vieren en horizonnen verbreden. In dit tweejaarlijkse evenement vieren we de kracht van het IMC Weekendschool netwerk. In de woorden van host en alumnus Darryl Amankwah: “Onze partners willen weten hoe het met onze alumni gaat, en onze alumni zijn razend nieuwsgierig naar wie hen steunt. Het is als een grote reünie - met extra glans."

Magische momenten - Zuid-Holland - Nieuwkomersschool

Een feestelijke middag voor de nieuwkomersklassen met het Ricciotti Ensemble

Het is een feestelijke middag in het oudste theater van Rotterdam. In het Prinses Theater, een klein, art-decostijl theater, speelt het Ricciotti Ensemble speciaal vóór en mét de leerlingen van de nieuwkomersklassen van de weekendschool. Er wordt fanatiek gedanst, gedirigeerd en de sterren van de hemel gespeeld.

Samenwerkingen - Basisschool, Nieuwkomersschool, Weekendschool

Noord Nederland over kansen, openheid en ‘gaten in de heg’

In het bruisende Stadslab op het Suikerterrein van Groningen kwam het Noord-Nederlandse netwerk van onderwijsprofessionals, partners en de lokale overheid onlangs samen voor een bijzonder werkdiner, georganiseerd door ons. Te midden van betrokken ambassadeurs en leerlingen, waaronder twee alumni en drie bijna-afgestudeerden, werd de avond gevuld met gesprekken over kansen, openheid en groeikansen in het onderwijslandschap.
Leerlingen krijgen les over de ruimte van André Kuipers

Magische momenten in je mailbox

Leerlingen krijgen les over de ruimte van André Kuipers

Magische momenten in je mailbox

Benyamin Gabriël van Raalte nieuwe directeur-bestuurder

Onlangs startte Benyamin Gabriël van Raalte als directeur-bestuurder Bedrijfsvoering van IMC Weekendschool. Samen met oprichter en directeur-bestuurder Strategie Heleen Terwijn gaat hij de organisatie leiden. In dit openhartige interview leren we Benyamin beter kennen. Hij vertelt wat hem drijft, wat hij komt brengen en waar hij het meeste naar uitkijkt.

De IMC Weekendschool teamdag: een kijkje achter de schermen

Hoe verbonden én geïnspireerd te blijven met 62 locaties door het hele land? Eens per kwartaal komen collega’s van onze vele locaties bij elkaar voor een teamdag. Zo ook dit voorjaar. Op het programma stond een interactieve organisatie update en een workshop storytelling. Hoe vertel je vanuit jouw functie het weekendschoolverhaal op een manier dat de ander (vrijwilliger, gastdocent, ouder, buur, partner, etc.) enthousiast wordt om zich in te zetten voor ons mooie doel? Graag geven we je een kijkje achter de schermen van onze organisatie.

Magische momenten - Alumni

Eerste alumni activiteit voor de derdejaars van IMC Weekendschool

De rustige campus van de Nyenrode Business Universiteit in Breukelen is op zondag 3 maart 2024 overgenomen door de derdejaars van IMC Weekendschool. Het is namelijk weer tijd voor Ilumnus! Sinds 2018 komen alle derdejaars van IMC Weekendscholen uit heel Nederland bij elkaar voor een kennismaking met het alumninetwerk; hun eerste aanraking met wat de weekendschool kan betekenen voor hen na de lessen op de zondag.

Magische momenten - Zuid-Holland - Alumni

Ambassadeurs in opleiding bezoeken Amerikaanse Ambassade

Sinds 2016 wordt het tweede opleidingsweekend van de ambassadeurs traditiegetrouw afgetrapt met een bezoek aan de residentie van de Amerikaanse ambassadeur in Den Haag. Heleen Terwijn, oprichtster en directeur van de stichting, vergezelt de groep tijdens hun bezoek. Op 1 maart 2024 was het de beurt aan de 8e lichting van ambassadeurs in opleiding.

Nieuws - Noord-Brabant - Basisschool

Feestelijke opening op basisschool De Toermalijn in Helmond

Vorige week ging het basisschoolprogramma van IMC Weekendschool van start op basisschool De Toermalijn in Helmond. Tijdens de openingsdag in Helmond, dachten de leerlingen zelf actief na over de vaardigheden die zij willen leren tijdens de ToekomstExpeditie lessen.