Diploma’s voor onze kersverse ambassadeurs en bovenbouw leerlingen

29 jul 2024

Op zaterdag 29 juni vonden de feestelijke diplomeringen plaats van onze nieuwe lichting ambassadeurs en de leerlingen van ons bovenbouwprogramma. In het kantoor van partner Aegon in Den Haag verzamelden trotse ouders, familie en vrienden zich om deze mijlpaal te vieren.

Diplomering ambassadeurs

Trotse ouders, familie en vrienden verzamelden zich in de lobby om de ambassadeurs, onder het genot van een kop koffie en thee, te steunen. Het welkomstwoord werd gevoerd door Benyamin Gabriël van Raalte, Directeur-Bestuurder Bedrijfsvoering. Hij benadrukte de belangrijke rol die ambassadeurs innemen binnen de stichting. Ook sprak Mila, zelf vijf jaar geleden afgestudeerd aan de ambassadeursacademie, de groep toe. Ze blikte terug op de bijzondere weekenden en verwelkomde de nieuwe ambassadeurs in het ambassadeursnetwerk.

‘Ambassadeurs spelen een belangrijke rol bij IMC Weekendschool’
Benyamin Gabriël van Raalte Directeur-Bestuurder Bedrijfsvoering IMC Weekendschool

De ambassadeursacademie is één van de competitieve trainingstrajecten voor het alumninetwerk van IMC Weekendschool. Deelnemers leren hun eigen verhaal te vertellen en ontwikkelen zich tot inspirerende en motiverende sprekers die IMC Weekendschool goed kunnen vertegenwoordigen.

Tijdens de officiële uitreiking sprak Sabine, programmaleider alumni, de leerlingen ieder persoonlijk toe en reikten alumni Angelina en Mila speldjes en bloemen uit. De ceremonie eindige met een feestelijke borrel. De splinternieuwe ambassadeurs zijn er klaar voor om zich binnen de stichting in te zetten, bijvoorbeeld als hulp bij fondsenwerving, inspiratie voor leerlingen of sprekers bij evenementen. We zijn blij met deze enthousiaste en talentvolle groep en hopen ze vaak te zien. Gefeliciteerd Vivika Archarya, Guillaume Brooks, Dana Ponsen, Maroua Moufid, Matthieu Herkul, Jayden Kamp, Josefa van de Graaf, Eekta Nathoe, Sandjana Hoeseni en Eyas Sawas.

Fotograaf: alumna Kyara Bhiekhari van Punk Photograph

Diplomering bovenbouw programma leerlingen

Na een intensief traject van workshops, experience days en mentoruren, was het ook voor de alumni van het bovenbouw programma op 29 juni eindelijk zover: het in ontvangst nemen van hun welverdiende dipoloma’s.

Het bovenbouw programma is een intensief programma speciaal samengesteld voor onze ambitieuze alumni in de leeftijd van 16 tot en met 18 jaar, met speciale aandacht voor het kiezen van een vervolgopleiding. De opleiding brengt je in contact met bijzondere mensen, bedrijven en plekken uit verschillende sectoren van de samenleving.

‘Ik heb geleerd uit mijn comfortzone te stappen en mensen aan te spreken’
Hajar Bounda (16) Leerling bovenbouw programma

Tijdens de ceremonie in Den Haag presenteerden de oud-leerlingen hun persoonlijke proces en leercurve van het afgelopen schooljaar en spraken de mentoren hen bemoedigende woorden toe. Hajar Bounda, Valeria Pieterse, Tina Ahmed, Fahmida Shikdar, Isha Bahadoer, Saihaj Singh, Sara el Amrani, Yousra Bouzidi en Sali Toure: nogmaals gefeliciteerd!

Fotograaf: alumna en PR Academie-lid Valeski